فروشگاه همواره تخفیف 2050
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

متغیرهای پایتون | قسمت ۶

ایجاد متغیرها


متغیرهای پایتون ظروفی برای ذخیره مقادیر داده هستند.

برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی ، پایتون هیچ دستوری برای اعلام متغیر ندارد.

لحظه ای که برای اولین بار مقدار خود را به آن اختصاص می دهید ، یک متغیر ایجاد می شود.

مثال:

x = 5
"y = "John
print(x)
print(y)

لازم نیست متغیرها با نوع خاصی اعلام شوند و حتی می توانند نوع خود را پس از تنظیم تغییر دهند.

مثال:

x = 4 # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str
(print(x

متغیرهای رشته را می توان با استفاده از نقل قول های یک یا دو بیان کرد:

مثال:

"x = "John
# is the same as
'x = 'John

نام های متغیر


یک متغیر می تواند دارای یک اسم کوتاه (مانند x و y) یا یک نام توصیفی تر (سن ، نام کاربری ، total_volume) باشد. قوانین مربوط به متغیرهای پایتون:
یک نام متغیر باید با یک حرف یا شخصیت زیرین شروع شود
یک نام متغیر با یک شماره نمی تواند شروع شود
یک نام متغیر فقط می تواند شامل نویسه های عددی آلفا و زیرنویس ها باشد (A-z ، ۰-۹ و _)
نام متغیرها حساس به مورد هستند (سن ، سن و سن سه متغیر مختلف است)

مثال:

:Legal variable names#
myvar = "John"
my_var = "John"
_my_var = "John"
myVar = "John"
MYVAR = "John"
myvar2 = "John"

:Illegal variable names#
۲myvar = "John"
my-var = "John"
my var = "John"

مقدار را به چند متغیر اختصاص دهید


پایتون به شما امکان می دهد مقادیر را به چندین متغیر در یک خط اختصاص دهید:

مثال:

"x, y, z = "Orange", "Banana", "Cherry
print(x)
print(y)
print(z)

و می توانید همان مقدار را به چندین متغیر در یک خط اختصاص دهید:

مثال:

"x = y = z = "Orange
print(x)
print(y)
print(z)

متغیرهای خروجی


عبارت چاپ پایتون اغلب برای خروجی متغیرها استفاده می شود.

برای ترکیب هر دو متن و متغیر ، پایتون از + کاراکتر استفاده می کند:

مثال:

x = "awesome"
print("Python is " + x)

همچنین می توانید از کاراکتر + استفاده کنید تا یک متغیر به متغیر دیگری اضافه شود:

مثال:

 "x = "Python is
y = "awesome"
z =  x + y
(print(z

برای اعداد ، کاراکتر + به عنوان یک عملیات ریاضی کار می کند:

مثال:

x = 5
y = 10
(print(x + y

اگر سعی کنید یک رشته و یک عدد را با هم ترکیب کنید ، پایتون خطایی به شما می دهد:

مثال:

x = 5
y = "John"
(print(x + y

متغیرهای جهانی


متغیرهایی که در خارج از یک عملکرد ایجاد می شوند (مانند همه مثالهای فوق) به عنوان متغیرهای جهانی شناخته می شوند.

متغیرهای جهانی توسط همگان چه در داخل توابع و چه در خارج قابل استفاده هستند.

متغیر را در خارج از یک عملکرد ایجاد کنید و از آن در داخل تابع استفاده کنید.

"x = "awesome

():def myfunc
 ( print("Python is " + x

()myfunc

اگر یک متغیر با همین نام را درون یک تابع ایجاد کنید ، این متغیر محلی خواهد بود و فقط در داخل تابع قابل استفاده است. متغیر جهانی با همین نام همانطور که هست ، جهانی و با ارزش اصلی باقی خواهد ماند.

یک متغیر را درون یک تابع ایجاد کنید ، با همان نام متغیر جهانی

"x = "awesome

():def myfunc
 " x = "fantastic
 (print("Python is " + x

()myfunc

(print("Python is " + x

کلید واژه جهانی


به طور معمول ، وقتی یک متغیر را درون یک تابع ایجاد می کنید ، آن متغیر محلی است و فقط در داخل آن عملکرد قابل استفاده است.

برای ایجاد یک متغیر جهانی در داخل یک عملکرد ، می توانید از کلید واژه جهانی استفاده کنید.

مثال
اگر از کلمه کلیدی جهانی استفاده می کنید ، متغیر متعلق به حوزه جهانی است:

():def myfunc
  global x
 "x = "fantastic

()myfunc

(print("Python is " + x

همچنین ، اگر می خواهید یک متغیر جهانی را درون یک عملکرد تغییر دهید ، از کلید واژه جهانی استفاده کنید.

مثال
برای تغییر مقدار متغیر جهانی در داخل یک عملکرد ، با استفاده از کلمه کلیدی جهانی به متغیر مراجعه کنید:

"x = "awesome

():def myfunc
  global x
  "x = "fantastic

()myfunc

(print("Python is " + x
دیدگاه‌های نوشته